it ain't over til' it's over

jag kan inte förstå det. att det snart är över. på fredag om exakt 5 dagar så är mitt livs bästa 3 år över. inget mer hängande i skolcafét, inga mer vandringar mellan huvudbyggnaden och globen, inga mer anfådda elever som precis klarar sig upp på fjärde våningen och naturkunskap med Håkan, inga mera spontana "Vi drar till Bongo ikväll, skit samma" på en onsdag, inga fler avslutningar med världens bästa musik/dans-elever i Brahe Salen, inga mer djupa andetag när du passerar handendärjättefinamedmörkaögon i korridoren, inga mer fancy friday's med SP3a, ingen mer trygghet, inget Peset längre..

Jag vet att studenten ska vara en av de lyckligaste stunderna i livet. och jag vet att det kommer bli det. men lika mycket som jag kävljer, längtar och trånar efter fredag, så skakar jag av rädsla inför lördagen den 11 juni. Då börjar verkligeheten. Verkligheten som inte innehåller onsdagsöl och killar med gitarrer.

Jag vill bara tacka alla er fina människor som gjort mina 3 år på Per Brahe Gymnasiet (<3) till de allra bästa i mitt liv, tack, tack , tack!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0