ett inlägg om männen i mitt liv, mina stjärnbröder. mitt allt.

skriver ett inlägg om mina två tvillingsjälar, stjärnbröder, sailorboys, bästa vänner & männen i mitt liv. Erik Johansson & Albin Landberg.
har aldrig någonsin träffat några bättre än dessa två. ingen förstår mig som dom, ingen kan få mig så arg eller glad som de. vi har varit bästa vänner nu sen vi var 14. de 5 bästa åren i mitt liv och de har alltid stått vid min sida. nu befinner sig erik på medelhavet utanför venedig och snart far albin efter honom. ut på deras livs äventyr. mitt livs bästa äventyr (so far) är åren med er. inga ord kan beskriva hur mycket jag älskar er två. tack för allt.
"Rönnerdahl vakar i vårljusa natten,
sitter i skjortan så tyst på sin bädd,

blundar och drömmer att azurblått vatten
speglar en skuta på genuas redd.
Rodnade vinberg slå vakt omkring bukten,
råseglen fyllas av sjöalpens vind
och den balsamiska medelhavsluften
sveper kring Rönnerdahls rodnade kind.

Rönnerdahl styr genom stim av delfiner
kurs på Palermo i susande slör,
skonaren löper för lösa boliner,
gastarna sjunga till väders i kör:
Come il mare a una sirena,
cosi mi piaci, carino, a me!
Här går liguriska skonarn Elena,
vackrare skuta ni aldrig får se!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0