To all the single ladies

If I were a boy
I think I could understand, oh-oh-oohh-oh
How it feels to love a girl
I swear I'd be a better man
I'd listen to her
Cause I know how it hurts
When you lose the one you wanted
Cause he's taken you for granted
And everything you had got destroyed


Kan inte beskriva hur trött jag är på att se mina Kvinnor bli sårade.
Pojkar som tror att de kan behandla Kvinnor precis hur de vill.
Ljuga, gå bakom ryggen, ta saker för givet och bete sig hur fan de vill och
ändå kunna se sig själva i spegeln varje dag.
Jag orkar inte se mina Kvinnor koka av ilska, skaka av gråt eller älta "vad gjorde jag för fel"
en enda natt till.
Tjejer! Kvinnor! Flickor! Damer!
Det är dags för oss att faktiskt ta oss själva i kragen, stödja oss på varandra. Se till att varenda en av oss lyckas att klättra enda upp. Inte lämna någon bakom oss. Vi är värda så jävla mycket mer än de pojkar vi alla har upplevt under den senaste tiden.
Det är dags att vi ägnar oss åt varandra, åt kärlek och vänskap mellan oss Kvinnor, glömmer den där pojken (what's his face?!) och inser att det viktigaste är att vi har varandra. I alla lägen.

Då lovar jag att det en dag kommer dyka upp en MAN, och vi kommer först vara totalt livrädda. Inte våga ge oss in i något som kan krossa ens hjärta igen. Men jag lovar, att när vi lämnat alla POJKAR bakom oss så kommer rätt MAN en dag dyka upp. Han som gör allt bra igen. Och tills dess så har vi varandra.


Don't you ever for a second get to thinkin'
You're irreplaceable.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0