love is love

lyssnar (finally) på Jason Dikatés sommarprogram och lyssnar på alla tänkvärda ord han har att säga.
igår var jag på ett bröllop. det finaste bröllopet ni kan tänka er. Oscar och Henrik var det som gifte sig. Och att se deras kärlek stråla så som den gjorde när de tågade fram till altaret till tonerna till "Edge of glory" med Lady Gaga fick verkligen mitt hjärta att slå ett extra glädjeslag.
Allt var helt fantastiskt vackert. Deras kostymer, blomsterarrangemangen, gästerna, vänner och familjernas tal till bröllopsparet (som de så fint kallade det) var så himla vackert. Och man kan ju inte annat än tappa andan lite när Henrik hyrt in Cecilia Vennersten som träder in och sjunger sin välkända meodi "Det vackraste jag vet" för Oscar. att se Oscar tårögt se på sin Henrik var också en av kvällens finaste ögonblick.
Men inget berörde mig så som Oscars tal till Henrik.
"När jag insåg att jag gillade killar så intalade jag mig själv att jag aldrig skulle få uppleva något sånt här. Jag intalade mig själv att jag kanske aldrig skulle kunna gifta mig eller skaffa en familj. Men du Henrik, har visat mig motsatsen, och nu är vi gifta."
Gråter när jag skriver detta.
så, sensmoralen i detta inlägg är:
Kärleken är större än allt. klychigt, men sant.
Tänk, att vi kommit så långt i Sverige att jag och förhoppningsvis många med mig få se och uppleva att mer och mer kärlek kommer spridas i landet (och förhoppningsvis även i världen). och att det Oscar aldrig trodde skulle kunna ske för honom är nu ett faktum.
Grattis till Oscar Erik Henriks Målevik & Henrik Per Oscars Olsson. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0