frågor

vad heter du och hur ser ditt liv ut just nu?
Jag heter Olivia, och jaa. Hur ser mitt liv ut? Jag bor i en håla utanför jönköping där ica stänger vid sju och är den enda affären som finns. Just nu går jag sista året på samhällsprogrammet på Per Brahe gymnasiet som ligger i Jönköping. Trivs väldigt bra trots dåliga lärare. Skolan & umgänget är så himla fint och kompenserar upp det mesta!

vad vill du bli när du blir stor och vad ska du göra efter studenten?
Efter studenten finns det så fruktansvärt mkt jag vill. Jag vill flytta till England, jag vill studera konst, jag vill  resa till asien och sen kanske hinna jobba en del oxå?
När jag blir stor så blir det med en gång mycket svårare. Det enda jag kommit fram till är att antingen vill jag jobba med något kreativt eller så vill jag jobba med människor. Mycket mer än så vet jag inte.

vad är det bästa/värsta du vet?
Det värsta jag vet är att bli lämnad. Att förlora någon man tycker om. På alla sätt, bli sviken av en vän, bli dumpad eller att någon dör. Det finns ingen värre känsla på hela jorden.
Det bästa jag vet där emot, är en fin kväll. Tex i min vän Moas sommarstuga, tillsammans med alla mina finaste människor och bara äta god mat, bada, basta, dricka vin, dansa och lyssna på musik. Och sedan sova på vinden.  Helst bredvid någon extra fin. Då, är jag lycklig!

vem är din bästa vän och varför?
Måste inleda med att välja en är ytterst svårt. Min innersta krets står mig alla så sjukt nära nu för tiden och dom är mitt allt. Men jag måste ju såklart säga albin. Helt enkelt för att han alltid finns där när man behöver det. Och för att vi känner varandra utan och innan. Litar inte på någon som jag gör på honom.

är du kär och i vem?
Ja. 
I honom. Han som jag älskar och föraktar. Och ibland bara önskar
att jag kunde glömma samtidigt som jag vet att jag aldrig kommer kunna stå emot hans axlar.

om du fick en önskan just nu, vad skulle det vara?
oj. om jag fick en enda önskan. så skulle det nog vara att all skit
som hände den här sommaren faktiskt aldrig hände.
Och att få åka tillbaka till världens bästa resa, Prag, med mina underbara kvinnor!

vilken är den bästa artisten och den bästa låten?
som alltid går den här frågan inte att svara på, men för tillfället så är ju helt klart Håkan högt uppe på den listan. och vad gäller låten, så kommer alltid The Smiths- There is a light that never goes out, vara en stark favorit. men skulle kunna göra listan oändlig vad det gäller artister och låtar!

din favoritfilm?
500 days of summer. världens. allra. bästa! (och såklart High School Musical ;)
men såg nyss filmen allt för min syster och blev fruktansvärt berörd av den oxå. andra filmer jag vill tipsa om är Across the universe, V for Vendetta och alla med Johnny Depp eller Heath Ledger!

tror du på gud?
jag tror inte på bibeln elelr jesus, eller någon annan förutbestämd religion. men vill samtidigt inte kalla mig ateist. för jag tror att det finns något. någon slags högre kraft. och om folk kallar det för gud, fine by me. men är inte typen som ber för att få saker. det är helt enkelt upp till sig själv.
så jag skulle inte kalla mig troende. direkt..

vilken är den lyckligaste stunden i ditt liv?
8 tjejer, en sommarnatt i Tjeckiens huvudstad. mitt på dansgolvet. I will survivie spelas ur högtalarna och vi bara ser in i varanadras ögon, kramas, skrattar, dansar, och kännder rytmen och just i den stunden fanns det inget annat än just vi. kommer aldrig aldrig glömma Prag.

Några av mina lyckligaste stunder är oxå tillsammans med honom. dom vill jag dock inte berätta om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0