Dag 01- Om mig

Jag heter Olivia. Är 18 år.
Är en landsortstjej med drömmar om storstaden. En vacker lägenhet med ett fönster som man kan sitta i. Aldrig rikitigt tyckt om att bo på landet. Alla påstår att man känner att man kan andas och känner sig fri på landet. Så känner jag när jag kommer in i en storstad, fylld med människor. stress, tutande taxibilar, fulla spårvagnar, stora parker och vackra byggnader. Då känner jag känslan av upprymdhet.
Jag går i skolan. Samhäll sista året. Vilket går ut på att skriva engelska uppstatser och dricka kaffe i caféet med fina vänner. Trivs bra. Tar studenten i vår. Ser fram emot det med en skräckblandad förtjusning.

Skulle beskriva mig som KÄNSLOMÄNNISKA, social, öppen, framåt, tisdagssvår, en sjukt dålig tävlingsmänniska (världens sämsta förlorare OCH vinnare) rätt så glad. Ungefär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0