if you wanna try to love again

på mitt ru, i en av mina skrivbordslådor, har jag en hjärtformad burk.
en burk fullproppad med små små vita lappar. På lapparna står det olika små
visdomsord som malin en gång när vi kanske gick i åttan? skrev ner till mig.
så ibland när jag känner mig nere tar jag fram min hjärtformade burk och läser.
här är några:

"av alla passioner är kärlek den strkaste, fär att den samtisigt anfaller både huvudet, hjärtat och sinnena"

"innan du ger dig in i kärlek, lär dig springa över snö utan att lämna fotspår"

"jag trodde att jag äntligen var över dig, och det enda du behövde göra va att le mot mig"

"och den kärlek jag kände för dig har jag med sorg glömt bort"

"en ny kärlek avlöser en gammal, så som att man slår in en ny spik i vöggen istället för en gammal"

"saknad är att veta att det aldrig blir sådär igen"





Kommentarer
Postat av: lina

åh har läst hela din blogg nu och vad fin den är. och vad ledsen jag blir när jag läser om ert uppbrott. det verkar göra så ont. men jag skickar en tanke eller två och hoppas allt löser sig!

2010-08-06 @ 19:58:28
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: malin

åh. det var ett tag sen jag skrev dem!

men hjärtat vad söt du är. poesi är så himla vackert. du också min söt!



<3

2010-08-15 @ 16:52:32
Postat av: malin

du är så himla fin hjärtat. och det var ett tag sen jag skrev dem. poesi är så himla vakcert. precis som du min underbara.

<3

2010-08-15 @ 16:53:35
URL: http://malinamandajansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0